Iskolások a Maros-ártérben – Még a hódkoponyát is kitapogatták

Nyolcvan apátfalvi általános iskolás diák járt a Körös-Maros Nemzeti Park Maros-ártér részterületén. A félnapos foglalkozás keretében bepillantást nyerhettek Igazgatóságunk természetvédelmi munkájába. 

Az apátfalvi Dózsa György Általános Iskolában már régóta hagyomány, hogy a tanév utolsó hetében Dózsa napokat szerveznek. Ilyenkor nem a klasszikus tanulásé a főszerep, hanem egyéb érdekes, játékos programokat szerveznek a diákok számára. Idén a helyi természeti értékek megismerésére helyezték a hangsúlyt a szervezők. Felkérték igazgatóságunk természetvédelmi őrét, hogy tartson egy ismeretterjesztő előadást az iskolában, majd egy túrán is részt vettek a Maros-ártérben.

A vetítéssel egybekötött előadáson az alsó tagozatos diákok megismerkedhettek a Maros-ártér természeti értékeivel, az itt előforduló különböző védett állatokkal és növényekkel, illetve a természetvédelmi munkával. Szó esett arról is, milyen védelmi intézkedéseket tesz a Körös-Maros Nemzeti Park Igazgatóság a fajok és az élőhelyek fennmaradása érdekében. A diákok nagyon érdeklődők voltak, többen közülük rendelkeztek már személyes tapasztalattal a védett állatokkal kapcsolatban, s jó kérdéseket tettek fel.

Az előadás után egy terepi foglalkozást is tartottunk a diákoknak, hogy kicsit még közelebb hozzuk őket a természethez. Az osztályok egy-egy csoportot alkotva rövid sétát tettek a Maros-parti túraösvény mentén. A terepi foglalkozáson már aktívan részt vett és segített az Ifjú Kócsagőr Program keretében nálunk gyakorlatát teljesítő diák is.  

Az egyik izgalmas feladat azt volt, hogy teleszkóp segítségével megtalálják a fákra kihelyezett, madarakat ábrázoló fotókat. Ezzel kicsit átérezhették, mit is jelent a természetvédelmi őrök madármegfigyelési, adatgyűjtési feladata. A területen élő állatokkal más módon is ismerkedhettek: megfoghatták, megtapogathatták az elhullajtott szarvasagancsokat és egy szürkemarha tülköt. Volt még egy nehezebb feladat is: vászonzsákba rejtettünk egy hódkoponyát, s a gyerekeknek kitapogatással kellett rájönniük, hogy az vajon milyen állathoz tartozik. Ügyesek voltak, megtalálták a helyes választ. Ezután megbeszéltük az is, milyen ökológiai szerepük van a hódoknak.  

A több mint nyolcvan általános iskolás élményekkel gazdagodva térhetett haza az egész délelőttöt kitöltő programról, mi pedig örültünk, hogy sikerült a fiataloknak bemutatni a természeti értékeket.

előadás
Fotó: Balla Tihamér
előadás
Fotó: Balla Tihamér
előadás
Fotó: Balla Tihamér